3 Ocak 2012 Salı

Yoğurtlu Patlıcan Salatası

Şahsen diyetimin hemen hemen her öğününde yoğurt/süt olması sebebiyle özellikle bu yemeğe son zamanlarda fena taktım. Bir de içinde yoğurt olan her şeyin lezzetli olduğu inancındayım zaten; ancak bu yoğurt güzel olmalı tabii. Şahsen damak zevkim hazır yoğurtlara pek alışkın değil; ancak İstanbul'da doğalına (ucuz olanına) henüz ulaşamadığım için size bugüne kadar en beğendiğim yoğurdu önereyim: Ateşoğlu süzme yoğurt! Migros'tan gayet tesadüfen indirimde diye almıştım geçenlerde ve hani o hazır yoğurtlardaki şeker tadı yok bunda. Neyse efenim, detaylarda kaybolmadan öncelikle "Neden yoğurtlu patlıcan salatası?" sorusuna geri dönmek istiyorum. Bir kere közlenmiş patlıcan hazır olarak uygun fiyata satılıyor (gerçi zaman var derseniz kendiniz de közlersiniz), geçen gün 3.90 liraya 510 gr olanını aldım (marka da vereyim: Melis), oldukça başarılıydı. 100 gr'ı 62 kcal imiş. Doğrusu biraz yağlıydı (100 gr'da 5,05 gr) ben süzerek yaptım, kalorisi belki biraz daha azaldı. 3.90 çok ucuz değilmiş gibi geldiyse unutmadan belirteyim bunun 1/4'ü bir porsiyon için uygun oluyor efenim. Bu arada kendi hazırlama tarzımdan bahsedeyim.

Malzemeler:
*Yaklaşık 125 gr közlenmiş patlıcan
*Küçük bir adet kuru soğan
*Bir adet (acı) yeşil/kırmızı biber  (ben acı manyağıyım, yoğurtla da mükemmel olduğunu düşünüyorum)
*2-3 Yemek kaşığı süzme yoğurt (biraz su ekliyorum tabii)
*Bir diş sarımsak (ha benim randevum var kokmak istemiyorum derseniz koymayın tabii, ama aroması bambaşka bir şey, sağlıklı da!)
*Tavanın dibini yağlayacak kadar Sek tereyağı (özellikle Sek evet, diğerleri kötü kokuyor). Aslında zeytinyağı kullanmak çok daha iyi ama ne bileyim tereyağı sanki daha uygun, zevk meselesi tabii...

Şimdi efenim yağımızı koyuyoruz biraz ısınınca ince ince doğranmış soğan ve biberi ekliyoruz, onlar piştiğini kanaat getirdiğimizde (pembeleşme muhabbeti), patlıcanı ekliyoruz; Birkaç dk pişirdikten sonra ocağı kapatıyoruz. Diğer tarafta sarımsağı ezip, üzerine süzme yoğurt ve az miktarda su koyup iyice karıştırıp krema kıvamına getiriyoruz ve patlıcanın üzerine döküyoruz, isterseniz üzerini maydonoz, pul/toz kırmızı biberle süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun!

Edit: Yahu ben bu közlenmiş patlıcanı indirim döneminde almışım normal fiyatı 5.50 falanmış, en iyisi alıp közleyin eheh.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder